Ny video om strengeskift

Vi har lavet en ny video om hvordan du skifter nylonstrenge på en spansk guitar. 

Der har i mange år været en video om netop dette emne men nu har vi altså besluttet at opdatere denne video.
Den originale video kan dog stadig findes her:
http://www.guitaren.dk/guitarskole/s%C3%A5dan-skifter-du-strenge-p%C3%A5...

ned med fingrene

De fleste forbinder det at strumme akkorder på guitaren med anvendelse af plekter. Men det behøver ikke være sådan. I denne øvelse ser vi hvordan man kan strumme med tommel og fingre. Fingrene spiller nedad strengene og tommelen tages i brug når vi spiller opad strengene.

Kim Larsen pianomand

Vi har tidligere gennemgået fingerspils mønsteret, men her får du hele fingerspillet til Kim Larsens' smukke fingerspil til Pianomand. Du får samtlige akkorder og akkordskift.

at holde takten med foden

Den salige Chet Atkins blev engang i et interview spurgt om hvilket råd han ville give til sine efterkommere indenfor guitarens verden. Hans svar var meget kortfattet: "Tap your foot". Altså at man skal holde takten med fødderne. Men selvom mister guitar mente det, er det så altid en god idé at holde takten med foden? Det har vi spurgt en række danske og et par udenlandske guitarister om.