Hej. Fedt at du vil starte med at spille, det er aldrig for sent..
mht dit spørgsmål.
1. så afhænger det jo lidt af hvilken slags elguitar du godt kan lide. Jeg vil sige at Les paul'en og stratocasteren er 2 klassikere, som virker for mange. Der er dog stor forskel på kvaliteten, da du fx, kan få en stratocaster til 800 kr, og en til 25000. men altså- Hvis du er helt grøn tror jeg ikke du mærker den store forskel, på en til 800 og en til mange tusinde, så ville såmænd bare købe en billig en til at starte med hvis jeg var dig.. Det vigtigste synes jeg er at den kan holde stemningen, og er sat godt op (få evt, forhandleren til at sætte den op til dig, hvis de gider)
Rent lydmæssigt vil jeg vove at påstå at når du først har kørt din guitar i computeren, amplitube, garageband osv, så kan du få en guitar til 800 kr. til at lyde som en til 25000.
Det meste sidder i hænderne.
Så mit råd er. Køb en Squier Bullet Strat, til 800-1000 kr. Få den sat op hos en forhandler, sørg for at have gode nye strenge på. Og så spil løs og lej med lyden på computeren.
Gå derefter og drøm om en kvalitetsguitar, og når du synes du er blevet for god til den squier strat, så køb en bedre guitar..
håber du kan bruge det..
P.s. hvis du er mega rig, så bare køb en til 25000..
Mvh. Megahaans