Ovation Adamas 1689-7 No. 516-90

vation Adamas 1689-7 No. 516-90
Hvad Chet Atkins har været for Gretsch inden for udvikling af guitarer har Marcel Dadi været for Ovation Adamas.

På billedet ser vi Ovation ADAMAS 1689-7 No. 516-90 en guitar som Marcel Dadi er kendt for at spille på og er lavet efter hans præferencer.

Historien om Marcel Dadi og Ovation begyndte i 1973. Fra en række forskellige guitarlektioner gav ham mulighed for at besøge forskellige butikker i Paris. Her havde han mulighed for at prøve sin første Ovation. Marcel var umiddelbart forført af denne guitars moderne design, og kunne lide designet af stolen (bridge). Hans spillestil passede bedre til staffeliet's klassiske bøjning, med guitarens form af guitaren undgår du at berøre kanter og bedre føle selve instrumentet.

Men i Marcel Dadids øjne havde denne guitar en stor fejl: bredden af gribebrættet. Som de fleste guitarister der spiller fingerstylehavde Marcel en klar præference for det brede gribebræt, det er en af grundene at han blandt andet indspillede sit første album på en Martin D 28 S.

Ovation modellen Adamas 37-88 1689-8: Marcel Dadi 1976/08/13 har bred hals, efter Marcels ønske. Volumenknappen går op til 10 med en markering af den samme farve, "bas" og "diskant" adskilt af tallene 3, 5 og 7 for tone kontrol. Guitaren har to output-stik. Den nederste i mono og den øverste i stereo.

Marcel Dadi med sin Ovation guitar
Marcel Dadi med sin Ovation guitar

Facebook kommentarer