Fingerpicking øvelser

Øvelser i at spille fingerpicking på guitar

vekselbas- øvelse 9

Guitar øvelse med skift imellem bastoner med tommelfinger som vi kalder vekselbas. Desuden også med diskant-toner på 1.slag i hver takt.

vekselbas- øvelse 5

Bas og akkord med skift Husk stadig diskantstrenge med pegefinger! Øvelse 5 Bas og akkord med skift Stadig diskantstrenge med pegefinger!

vekselbas- øvelse 4

Bas og strum Stadig diskantstrenge med pegefinger!

Walking bas øvelse 1

I denne øvelse ser vi på hvordan vi med en 1. positions C akkord kan bevæge os på bastonerne. Hhv. (5), (4), (6) og (5) streng igen.

Forbedring af højre hånds teknik - øvelse 2

Eksempel 2. af 5 øvelser til forbedring af højre hånds teknik.

Vekselbas-øvelse 1

Vekselbas = skiftevis spil på forskellige bastoner med højre hånds tommelfinger.
Når du skifter akkorder skiftes tonen, men vekselbassen forsætter typisk i den samme rytme.

vekselbas-øvelse 10

Tommelfinger vekselbas Bas og diskant sammen på hvert slag/beat

forbedring af højre hånds teknik - øvelse 1

Første øvelse af 5 til forbedring af højre hånds teknik.

Walking bas øvelse 2

I denne fortsættelse af øvelse 1 i walking bas bliver vi ved med at bruge en C type akkord og bruger denne flere steder på gribebrættet.

vekselbas-øvelse 2

Bas og toner Spil diskantstrenge med pegefinger!

Monotonbas øvelse

Monoton bas er som du kan se på tabben, en gentagelse af den samme bastone inden for akkorden.

Vekselbas-monotonbas øvelse 11 Finale - Mary Had A Little Lamb

Her følger en monoton og vekselbas øvelse med "Mary Had A Little Lamb" kørende i melodien på diskantstrengene. Bassen starter med monoton og går senere over i vekselbas.

Forbedring af højre hånds teknik - øvelse 3

Eksempel 3. af 5 øvelser til forbedring af højre hånds teknik.

vekselbas- øvelse 8

I denne begynder øvelse i vekselbas spiller du bastonerne med tommelfingeren og strummer akkorderne også kun med tommelfinger

Vekselbas-øvelse 6

Øvelse i vekselbas med bas og toneskift på første streng. Tabluaturen viser dig hvor tonerne skal spilles.

Forbedring af højre hånds teknik - øvelse 4

Eksempel 4. af 5 øvelser til forbedring af højre hånds teknik. ØVELSE 19 Fingerspils øvelser til at forbedre højrehåndsteknik eX.4 8x

vekselbas-øvelse 7

Tommelfinger vekselbas Bas og diskant sammen på hvert slag/beat. Øvelse 7 Tommelfinger vekselbas Bas og diskant sammen på hvert slag/beat C G7 

forbedring af højre hånds teknik - øvelse 5

Sidste eksempel af 5 til forbedring af højre hånds teknik

Fingerpicking øvelse på D akkord med Fis i bassen

En D akkord kan være lidt tynd at høre på når vi spiller fingerpicking med vekselbas, da vi ikke får sjette streng med.

Fingerpicking øvelse på D7 akkord med Fis i bassen

D7 akkord med fis i bassen øvelse

Samme udgangspunkt som i D som i D7. Du spiller en D akkord med F# i bassen. Akkorden skrives sådan her: D7/F#

 
Abonnér på RSS - Fingerpicking øvelser