Lektioner

blæsten kan man ikke få at se

I denne lektion får du akkorder og fingerspil til melodien Blæsten kan man ikke få at se.

Lær at spille guitar med vores gratis lektioner

Her kan du få guitarundervisning helt gratis. Det kan du da alle vores lektioner i at lære at spille guitar er helt gratis. Vores lektioner kan bruges af alle. De findes både som tabulatur, også kaldet Tabs, og som noder. De fleste lektioner er ledsaget af en Youtube video hvor underviseren viser dig hvor du skal sætte fingrene. Du kan også downloade din egen kopi af lektionen som PDF eller aflytte og lære sangen i programmet Guitar Pro.


Vi har en række hovedkategorier du kan vælge imellem. Nedenunder følger en oversigt over disse samt en forklaring til hvad du kan forvente at blive undervist i når du har valgt et emne.Fælles for dem allesammen er at du kan forvente at lære de seks strenge på guitaren meget bedre at kende. Det gør du f.eks ved at lære at spille fingerspil, skifte imellem akkorder eller få en vaskeægte lektion/tutorial i hvordan du spiller kendte sange som This Is My Life og Freight Train på guitar. Vi har forsøgt at strukturere det for dig så du lettere kan finde rundt i øvelser og lektioner.

Sangene på denne side er for det meste af traditionel karakter eller skrevet af ukendt komponist. Dog kan det hænde at vi har sange af kende komponister.
Få en oversigt over vores lektioner under denne tekst. Vælg efter genre eller titel på sang.

 

Til de fleste sange er der mulighed for at høre underviserens indspillede udgave af sangen, enten på en Youtube video, eller som en mp3 lydfil, og det er helt gratis! Du kan også downloade lektionen til programmet Guitar Pro eller vælge at hente den som PDF.

at holde takten med foden

Den salige Chet Atkins blev engang i et interview spurgt om hvilket råd han ville give til sine efterkommere indenfor guitarens verden. Hans svar var meget kortfattet: "Tap your foot". Altså at man skal holde takten med fødderne. Men selvom mister guitar mente det, er det så altid en god idé at holde takten med foden? Det har vi spurgt en række danske og et par udenlandske guitarister om. 

Kategorier

Om kirketonearter

De 7 kirketonearter brugt indenfor musikteori